Nicko Demus

Heej tänkte skriva lite om min hund Demus mä :)
Hans hela namn är Nicko Demus men vi säger oftast Demus .
Han är en renrasig Gordon Setter på 12½ år .
Vi har haft han sen han va 6 år .
Innan va det meningen att han skulle bli avelshund men han kunde inte så han är fortfarande inte kastrerad .
Vi fick honom helt gratis eftersom dom inte hade nån användning av honom och för att det va pappas kompisar som ägde honom .
Han blev uppfödd på flaska då hans mamma dog direkt efter han föddes . :(
Han är nog den gosigaste hunden vi har haft !
Han är en fågelhund men i år så har han inte jagat då han är  så gammal och pga att pappa har opererat knät .
jag brukar mest träna lydnad och trickträning och lite hoppning med honom .
Han kan rätt många trick men nu har han tappat rätt mycket då vi inte kunnat träna eftersom jag inte vill ha honom lös mitt i samhället .
Men vi brukar träna hoppa (stegra) och lite sånt när vi är ute o går .
Hoppningen brukar vi antingen träna i ett ridhus eller på en ridbana eller utanför mitt hus .
finns igentligen mycket mer att brätta om honom men jag orkar inte skriva mer nu men ni kommer väl få reda på mer nån annan gång .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0